torsdag 7. november 2013

Kastanjer og AS Roma


Sist søndag spillte AS Roma uavgjort 1-1 mot Torino i den ellevte kampen i serie A, og brøt dermed høstens utrolige vinnerrekke, AS Roma hadde nemlig vunnet alle de ti foregående kampene! 



AS Roma-supporter (Foto: Marianne/Mitt Roma)

Under skadefraværet til Romas aldrende kaptein Francesco Totti har den litt yngre Daniele De Rossi fått kapteinsbindet. Den norske supporterklubben Roma Club Norvegia har utropt nettopp De Rossi til oktobers beste spiller for Roma.


Daniele De Rossi AS Roma (Foto: via)

Byen Roma er full av Roma-supportere, som for eksempel kastanjeselgeren jeg møtte på min vandring en tidlig morgen. Både han og jeg nyter en stille og rolig by som puster ut før nok en dag med horder av mennesker fra alle kanter av verden. 


Ristede kastanjer til € 5 (Foto: Marianne/Mitt Roma)


Jeg har fått med meg en del fotballkamper i mitt liv, men jeg har dessverre aldri tatt meg tid til å se AS Roma på hjemmebane. En gang i fremtiden skal jeg nok, kanskje, vurdere dette. For dere som vil på Roma-kamp på Stadio Olimpico i nærmeste fremtid, se her for billetter. Roma Club Norvegia arrangerer også felles fotballturer til Roma, neste tur er kampen Roma - Milan i april 2014. Vi andre får nøye oss med en pose med ristede kastanjer inntil videre.......


Forza Roma (Foto: Marianne/Mitt Roma)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar