fredag 8. februar 2013

Samtidskunst i Roma


Alle storbyer har små gallerier som viser og selger moderne kunst, men i Roma er det vanskelig å finne frem til bra gallerier som viser samtidskunst. Kanskje blir jeg så blendet av byens antikke perler og barokke kirker, at jeg glemmer å lete! Uansett i høst var jeg på kunstmesse i Torino og kom i snakk med gallerister som holder til i Roma. Her er noen av galleriene deres, og flere andre de tipset meg om, som jeg har lyst til å kikke innom neste gang jeg er i Roma:

Galleria Lorcan O'Neill Roma 
ligger i via Orti d'Alibert 1E en sidevei til via della Lungara, halveis mot Peterskirken fra Trasteveresiden av Ponte Sisto. Fra februar til april 2013 er det italieneren Manfredi Beninati som stiller ut. 


 Mafredi Beninati (Foto: via)



Galleria s.a.l.e.s
ligger i via dei Querceti 4/5 rett bak Colosseum og
i februar 2013 er det Donald Urquharts tegninger, Balls som stilles ut.


Balls av Donald Urquhart (Foto: via)



Galleria Sala 1
ligger på Piazza di Porte San Giovanni 10 rett ved kirken San Giovanni, hele februar 2013 henger Laura Stoccos 14 verk 14 Racconti sulla Passione di Cristo her.


Laura Stocco (Foto: via)


Andre gallerier det er verdt å kikke innom:


Montoro 12
Palazzo delle Esposizione
Palazzo Incontro

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar